Fekete gyászleplek

 2010.04.11. 18:03

Álmodtam.

Éberen vagy álmomban.

 

Akasztófák vettek  körül,

S csend honolt mindenütt.

 

A Nap Keleten nyugodott,

S egy temetőt megvilágított.

 

Egy ember vállán sok-sok évvel,

Ott áll mereven egy sír mellett.

 

Kezében száz fehér virág,

Szemében könny csillan, és vár.

 

A végtelen élete véget érjen már,

De csak áll és vár.

 

Hátha jő a vég, és szemében a könny,

Nem hiába jött.

 

Egyszerre felnéz az égre fel,

Ezt hozta a szél nekem:

 

,,Te mindig elfogyó és mindig megtelő,

Szólj hozzám vagy öld meg őt."

 

Magára mutatott és a sírra omlott,

Majd keservesen zokogott.

 

Szaladok hozzá,

Hátha valamije fáj.

 

De ő ellökött engem.

S meghátráltam azzal a lendülettel.

 

S kérdém én

,,Mi rágja a lelkét?"

 

Mire ő mondá

,,A halál.

 

Ez a tetem itt

Miattam fekszik.

 

Én voltam  a gyilkosa,

Kinek nincs bocsánata."

 

Új könny csordul szeméből,

Mint a korsó a megtelő.

 

Majd szinte hallom hogy a kő

Lezuhan szívéről.

 

,,A nő ki itt fekszik

A feleségem volt egy napig

 

De én kapatosan hazamentem,

S még tüzelt javába vérem,-

 

Csak ömlött belőle a szó

S én csak hallgattam, szám nem szólt.

 

-Mire enni kértem

Ő megmondta az igazat elittam mindet .

 

De én ennek hallatán

Ami a kezemben volt épp egy söröskorsó talán,

 

-Pillanatra szeme fénytelen,

S ajka megrezzen.

 

De nem folytatta, meglátta a tőrt övemben.

Onnan egy gyors mozdulattal kikapta s magába döfte.

 

Pillanatig állt mintha mondana valamit nekem,

Onnan pedig holtan esett össze.

 

Majd csak ereje annyi volt, mégis mondta:

Megérdemli amit az ördögtől kap.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://soksemmirekellovers.blog.hu/api/trackback/id/tr501912480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása